قوانین و مقررات
کاربر گرامی جهت استفاده بهتر از خدمات اُچک خواهشمندیم با دقت ملاحظه فرمایید.
با توجه به خدمات اُچک در فروش کالا با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قوانین اتحادیه کشوری منطبق بوده و با ورود به اکانت خود در سامانه اُچک به معنای آگاه بودن از تمام قوانین و مقررات شرکت جهان گستر کالای پژواک (اُچک) و همچنین نحوه استفاده از سرویس ها و خدمات اُچک است. لازم به ذکر است در صورت بروز رسانی در قوانین و مقررات در همین صفحه منتشر و جایگزین کلیه توافق های قبلی خواهد شد و کاربر ملزم به تبعیت آن می باشد.
مشتری یا کاربر به شخصی گفته میشود که اطلاعات کاربری خود را در فرم ثبتنام اُچک درج کرده باشد و با این اطلاعات، از خدمات اُچک شامل ثبت سفارش یا هرگونه خدمات دیگراستفاده کند.
تعریف مشتری طبق قانون تجارت الکترونیک به این شرح است: مشتری یا مصرفکننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفهای به خرید کالا یا خدمات اقدام میکند.
این تعریف با توجه به اینکه اُچک یک وبسایت خردهفروشی آنلاین تابع قانون تجارت الکترونیک است، برای کلیه قوانین وبسایت معتبر است.
تعامل شما با اُچک برای ارائه خدمات، مکاتبات و پاسخگوییها از طریق ارتباطات الکترونیکی صورت میپذیرد و به این ترتیب با استفاده از خدمات وبسایت، شما بهصورت ضمنی توافق کردهاید که اُچک به درخواستهای شما از طریق ارتباطات الکترونیکی پاسخگو باشد.
– برای ارتباط با مشتریان، بهینهسازی محتوای وبسایت و تحقیقات بازاریابی، اُچک ممکن است از اطلاعات شما استفاده کند و برای اطلاعرسانی رویدادها و اخبار، خدمات و سرویسهای ویژه یا تخفیفها، برای اعضای وبسایت ایمیل یا پیامک ارسال کند. این حق برای شما وجود دارد که در صورت عدم تمایل به دریافت این ایمیلها و پیامکها، عضویت دریافت خبرنامه اُچک را در پروفایل خود لغو کنید. لغو نکردن عضویت، به منزله موافقت ضمنی با دریافت ایمیلها و پیامها و سلب حق اعتراض تلقی میشود.
– ایمیلهای اُچک تنها از آدرسهای hi@Ochek.ir و support@Ochek.ir برای شما ارسال میشوند. در صورت نیاز به ارتباط با اُچک منحصرا باید ایمیل پشتیبانی به نشانی support@Ochek.ir و شمارههای ۹۱۳۱۱۱۱۱-۰۲۱, ۹۱۳۱۱۱۱۱-۰۲۶ را در نظر داشته باشید.
– دریافت پیام و ایمیل از هرگونه شماره یا آدرس ایمیل دیگری، سوءاستفاده از نام اُچک بوده و شما میتوانید در این زمینه اُچک را از طریق ایمیلsupport@Ochek.ir مطلع ساخته تا برای پیگیری قانونی اقدام کند.
– پایگاه رسمی اُچک به آدرس www.Ochek.ir تنها مرجع رسمی مورد تایید اُچک برای ارتباط با مشتریان است. وبسایت اُچک هیچ سایت اینترنتی با آدرسی غیر از www.Ochek.ir ندارد.
– هویت شخصی کاربران نزد اُچک محرمانه است و اطلاعات شخصی کاربران از طریق اُچک به هیچ شخص یا سازمان دیگری منتقل نمیشود. مورد استثنا تنها هنگامی است که اُچک با حکم مقام قضایی یا اداری صالحه یا طبق قوانین و مقررات رایج کشور، موظف باشد اطلاعاتی را در اختیار مراجع ذیصلاح قرار دهد. در این موارد هیچ گونه مسئولیت قانونی مبنی بر جبران خسارت برای اُچک وجود ندارد و کاربر بهصورت ضمنی با اعلام رضایت در استفاده از خدمات وبسایت، حق هرگونه اعتراض را از خود سلب کرده است.
– در صورتی که کاربر شماره تلفن همراه خود را به شخص دیگری واگذار کند، این وظیفه برای او متصور میشود که برای جلوگیری از سوءاستفاده یا مشکلات احتمالی، شماره موبایل خود را در پروفایل تغییر داده و شماره جدید را ثبت کند. مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی که ناشی از عدم رعایت موارد اشارهشده باشد، با شخص کاربر بوده و در این زمینه با قبول مقررات وبسایت، حق هرگونه ادعا علیه اُچک را از خود سلب کرده است.
– همه محتواهای منتشرشده در وبسایت اُچک مانند متن، گرافیک، لوگو، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوها و کلیه محتوای تولیدشده توسط اُچک جزو اموال اُچک محسوب میشود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار اُچک است. هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای شرکت جهان گستر کالای پژواک محفوظ میدارد.
– کاربران مجاز به بهرهبرداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هرگونه استفاده از مشتقات وبسایت اُچک یا هر یک از خدمات و مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هرگونه استفاده از دادهکاوی یا روشهای مشابه مانند جمعآوری دادهها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق برای اُچگ محفوظ است.
– وقتی سفارشی در اُچک نهایی میشود، با ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه به مشتری اطلاعرسانی میشود و به این ترتیب سفارش در صف پردازش قرار میگیرد. در غیراینصورت ثبت سفارش صورت نگرفته است. بدیهی است که اُچک هیچ مسئولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها میشوند، ندارد.
– روز کاری شامل روزهای شنبه تا پنجشنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی کشور است و کلیه سفارشهای ثبتشده در طول روزهای کاری پردازش میشوند. اما امکان سفارشگذاری در اُچک در هفت روز هفته و۲۴ ساعت شبانهروز وجود دارد.
– اُچک نهایت تلاش خود را برای ارسال بهموقع سفارشها در زمانبندی توافقشده به کار میگیرد اما در روزهایی که به علت تخفیفها و پروموشنها، میزان سفارشگذاری از حد معمول بیشتر میشود، یا به دلایل دیگر این امکان وجود دارد که بازههای تحویل سفارش طولانیتر شوند یا سفارشها با تاخیر به دست مشتری برسند. در چنین شرایطی حتما از طریق پیامک به شما اطلاعرسانی خواهد شد.
– اُچک برای ارسال و تحویل کلیه سفارشهای ثبتشده، دقت و حساسیت به خرج میدهد. با این حال ممکن است موجودی کالایی به پایان برسد. در این صورت حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای اُچک محفوظ است. همچنین مشتری میتواند به جای کالای به اتمامرسیده، کالای دیگری را جایگزین کند.
– در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداختشده طی ۲۴ الی ۴۸ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
– حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از کالاها به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا برای اُچک محفوظ است. اُچک مجاز است بدون اطلاع قبلی به مشتریان، سفارشگیری جدید و فروش خود را متوقف کند. اما کلیه سفارشهای ثبتشده قبل از توقف سفارشگیری، باید پردازش و ارسال شوند.
– در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در وبسایت اُچک ، حق لغو سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای اُچک محفوظ است و مشتری با ورود به وبسایت میپذیرد از این قانون آگاهی داشته و ادعایی درباره آن نخواهد داشت.
– اطلاعات کاربری مشتریان شامل نام و نام خانوادگی باید با اطلاعات مدارک شناسایی ایشان تطابق داشته باشد و در صورت عدم تطابق، اُچک مجاز به ارائه خدمات به آنها نخواهند بود. بنابراین مشتریان اُچک باید با ارائه کد ملی خود و ثبت شماره کارت بانکی متعلق به شخص خریدار در اُچک ثبتنام کنند. این امر به منظور جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی و مواردی مانند خرید با کارتهای مسروقه و غیره حائز اهمیت است.
– اُچک یک وبسایت خردهفروشی آنلاین است و سفارش یک کالا به تعداد بالا از این وبسایت، به خاطر مغایرت با هدف مصرف خریدار ممنوع است.
– تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، رستوران، هتل و سایر مکانهای عمومی امکانپذیر نیست و آدرس تحویل به مشتری باید دقیق و قابلاستناد باشد.
– افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچگونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمیکند. اُچک مجاز است تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت را روی کالای افزودهشده به سبد خرید اعمال کند.
-کدهای تخفیف اُچک ، برای یک بار استفاده توسط هر کاربر حقیقی یا حقوقی تعریف شدهاند. چنانچه اثبات شود یک کاربر به هر طریقی از جمله استفاده از چند حساب کاربری یا خط تلفن همراه، برای استفاده چندباره از کدهای تخفیف اقدام کرده، این حق برای اُچک وجود دارد که سفارشهای او را لغو کند.
– تمام سفارشاتی که به صورت بانکی تقسیط می شود، در صورتی که از زمان پیش فاکتور تا صدور کالا کارت از سوی بانک بیش از ۲۴ ساعت زمان ببرد، قیمت روز کالا دوباره محاسبه خواهد شد.
اُچک همواره تلاش میکند محتواهای موجود روی وبسایت از جمله مشخصات کالاها در نهایت کیفیت و دقت ارائه شوند. با این وجود هیچ تضمینی از سوی اُچک وجود ندارد که مشخصات کالاها یا دیگر مطالب وبسایت خالی از خطا باشند.
– اگر کالای خریداریشده از اُچک هرگونه مغایرتی با اطلاعات درجشده در وبسایت داشته باشد، راهکار اُچک صرفا بازگرداندن کالا قبل از استفاده مشتری و در شرایط اولیه است. (یعنی کالا به هیچ عنوان باز نشده باشد.)
– اُچک هیچ گونه مسئولیتی درباره حذف شدن صفحههای سایت خود یا لینکهای مرده نمیپذیرد.
– نظراتی که کاربران در خصوص کالاها در اُجک درج میکنند، حاصل تجربه یا اطلاعات شخصی افراد است و برای ایشان یا اُچک مسئولیتی ایجاد نمیکند. بدیهی است اُچک مسئولیتی در قبال درستی این اطلاعات ندارد.
– اُچک همچنین مسئولیتی در قبال اطلاعات درجشده روی بستهبندی کالاها ندارد و مسئولیت آن با شرکت تولیدکننده کالاست.
© کلیه محتویات سایت اُچک شامل قانون حق تکثیر شده و به شرکت جهان گستر کالای پژواک (اُچک ) تعلق دارد.
اُچک هیچگونه نمایندگی فروش یا خدمات پس از فروش در سراسر کشور ندارد و همه خدمات و تراکنشهای مالی از طریق دفتر مرکزی پردازش میشوند. ضمن آگاهی از این موضوع برای جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی، لطفا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، اُچک را برای پیگرد قانونی مطلع سازید.
ارسال کلیه کالا های ارائه شده از این شرکت، از طریق پست جمهوری اسلامی ایران می باشد. در صورتی که کاربران درخواست بیمه ارسال را داشته باشند می توانند با پرداخت مبلغ ذکر شده در فاکتور نسبت به دریافت این خدمت اقدام کنند.