– وقتی سفارشی در اُچک نهایی میشود، با ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه به مشتری اطلاعرسانی میشود و به این ترتیب سفارش در صف پردازش قرار میگیرد. در غیراینصورت ثبت سفارش صورت نگرفته است. بدیهی است که اُچک هیچ مسئولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها میشوند، ندارد.
– روز کاری شامل روزهای شنبه تا پنجشنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی کشور است و کلیه سفارشهای ثبتشده در طول روزهای کاری پردازش میشوند. اما امکان سفارشگذاری در اُچک در هفت روز هفته و۲۴ ساعت شبانهروز وجود دارد.
– اُچک نهایت تلاش خود را برای ارسال بهموقع سفارشها در زمانبندی توافقشده به کار میگیرد اما در روزهایی که به علت تخفیفها و پروموشنها، میزان سفارشگذاری از حد معمول بیشتر میشود، یا به دلایل دیگر این امکان وجود دارد که بازههای تحویل سفارش طولانیتر شوند یا سفارشها با تاخیر به دست مشتری برسند. در چنین شرایطی حتما از طریق پیامک به شما اطلاعرسانی خواهد شد.
– اُچک برای ارسال و تحویل کلیه سفارشهای ثبتشده، دقت و حساسیت به خرج میدهد. با این حال ممکن است موجودی کالایی به پایان برسد. در این صورت حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای اُچک محفوظ است. همچنین مشتری میتواند به جای کالای به اتمامرسیده، کالای دیگری را جایگزین کند.
– در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداختشده طی ۲۴ الی ۴۸ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
– حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از کالاها به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا برای اُچک محفوظ است. اُچک مجاز است بدون اطلاع قبلی به مشتریان، سفارشگیری جدید و فروش خود را متوقف کند. اما کلیه سفارشهای ثبتشده قبل از توقف سفارشگیری، باید پردازش و ارسال شوند.
– در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در وبسایت اُچک ، حق لغو سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای اُچک محفوظ است و مشتری با ورود به وبسایت میپذیرد از این قانون آگاهی داشته و ادعایی درباره آن نخواهد داشت.
– اطلاعات کاربری مشتریان شامل نام و نام خانوادگی باید با اطلاعات مدارک شناسایی ایشان تطابق داشته باشد و در صورت عدم تطابق، اُچک مجاز به ارائه خدمات به آنها نخواهند بود. بنابراین مشتریان اُچک باید با ارائه کد ملی خود و ثبت شماره کارت بانکی متعلق به شخص خریدار در اُچک ثبتنام کنند. این امر به منظور جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی و مواردی مانند خرید با کارتهای مسروقه و غیره حائز اهمیت است.
– اُچک یک وبسایت خردهفروشی آنلاین است و سفارش یک کالا به تعداد بالا از این وبسایت، به خاطر مغایرت با هدف مصرف خریدار ممنوع است.
– تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، رستوران، هتل و سایر مکانهای عمومی امکانپذیر نیست و آدرس تحویل به مشتری باید دقیق و قابلاستناد باشد.
– افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچگونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمیکند. اُچک مجاز است تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت را روی کالای افزودهشده به سبد خرید اعمال کند.
-کدهای تخفیف اُچک ، برای یک بار استفاده توسط هر کاربر حقیقی یا حقوقی تعریف شدهاند. چنانچه اثبات شود یک کاربر به هر طریقی از جمله استفاده از چند حساب کاربری یا خط تلفن همراه، برای استفاده چندباره از کدهای تخفیف اقدام کرده، این حق برای اُچک وجود دارد که سفارشهای او را لغو کند.
– تمام سفارشاتی که به صورت بانکی تقسیط می شود، در صورتی که از زمان پیش فاکتور تا صدور کالا کارت از سوی بانک بیش از ۲۴ ساعت زمان ببرد، قیمت روز کالا دوباره محاسبه خواهد شد.